7. juli 2007.
Vi startede morgenen med at spule cykler for at de skulle
se rene ud på denne sidste etape. Efter at have pudset og
poleret startede vi af sted i højt humør og dejligt vejr –
tænk at vi skulle se solen!!.
(Vi fik også et par regndråber – bare for at minde
os om hvad vi har gået igennem).
Landskabet de første 100 km var det samme som tidligere ned
til en by eller flod og op igen, men det blev taget i stiv
arm. Et langt stykke kørte vi langs Marne floden – gennem
champagne distrikterne og vi var omgivet af vinmarker – et
meget flot landskab. Frokosten
blev holdt på bredden af Marne i skønne omgivelser og med et
sædvanligt veldækket ”bord”.
Herefter nærmede vi os Paris og vi sagde farvel til
følgebilen efter kaffe og kage – vi var nu på egen hånd.
Vi skulle forsøge at komme igennem til centrum uden om
motorveje mm. Det
var svært – den første vej vi prøvede at komme igennem
på endte i en motorvej, det gjorde andet forsøg også og
panikken begyndte at brede sig.
Heldigvis mødte vi en lokal cykelrytter, som vi kunne
spørge om vej. Han
forsøgte at forklare os vejen, men endte med at tilbyde at
føre os igennem til en af hovedvejene ind til Paris – vi
tog imod med glæde lige indtil han satte af sted med 50 km/t
og vi havde store problemer med at følge med – kaptajnens
kørsel i trafikken var det rene vand i forhold til det vi
blev vidner til og en del af – gennem rundkøsler med 45
km/t.
Da først vi havde fat i den rigtige vej ind gik det ok i
meget tæt trafik. Da
det samtidig var meget varmt og solen bagte ned på os, holdt
vi lige en cola pause på vejen.
Servicebilen som vi havde sagt farvel til et par timer
tidligere hang stadig fast i trafikpropper og var ikke nået
ind til byen endnu, så vi forsatte stille og roligt da Anni
og Hanne skulle have en chance for at tage i mod os ved
Triumfbuen.
Da vi nåede frem til Seinen stoppede vi op inden vi skulle
køre over Concorde Pladsen og op ad Cham-pe-ly-se som gaden
er omdøbt til af kaptajnen.
Anni og Hanne hang stadig fast i en trafikprop og
senere havde de problemer med at få parkeret bil, da
trafikken var helt umulig. Det lykkedes dem dog til sidst og
så tog de en taxa til Triumfbuen. Så efter at have ventet en
time kunne vi så starte den sidste kilometer, med Lille
Bjørn i spidsen - det havde hun fortjent – og desuden var
hun nok den der strålede mest af lykke over at have
gennemført.
Vi tog cyklerne igennem tunnellen over til Triumfbuen
for at blive fotograferet, men nogle meget emsige politifolk
smed os væk, så selvom Anni talte med store bogstaver til
dem kunne vi ikke få lov til at tage bare et enkelt billede.
Vi blev nødt til at trække ud i siden, men billederne
blev nok også bedre herfra.
Herefter cyklede vi til hotellet hvor vi kom igennem ”det
frække kvarter” og løjtnanten som havde booket hotellet
blev nervøs for at hotellet skulle ligge lige i midten af
dette område – der havde jo stået på hotellets hjemmeside
at det var ”gay friendly”, hvilket rystede Blom da han
hørte det. Det hjalp så heller ikke at alle værelser var
med dobbeltseng og fælles dyne!
Fremme ved hotellet tog Anni, Ole og Thomas en taxa hen til
bilen for at hente bagagen, men da trafikken stadig var
håbløs og chaufføren virkede som om han var startet i Paris
dagen før tog det 1½ time at få hentet tøjet.
Al bagagen lå bag i taxaen og på skødet af Ole og
Thomas – de kunne ikke ses udefra.
Endelig kunne alle komme i bad og få tøj på –
specielt Louise glædede sig til for første gang i lang tid
at få kjole og makeup på og få sat håret. Kl. 22.30 var vi
så klar til at gå ud og spise, så det var en flok sultne
ryttere der satte sig til bords. Restauranten gav os 1 – 1½
time at spise i og da vi var færdige gik vi en tur op til
Sacre Ceur og Montmatre hvor vi fik en godnat drink eller
to………
Vi er nu ved at pakke bilen og regner med at kunne nå en
sightseeing tur rundt i Paris inden vi vender næsen hjemad,
de fleste med fly mens servicebilen køres hjem af Anni og
Hanne + en meget træt kaptajn.
Så er vi spændt på at høre om Henrik (foto) har
gennemført turen i ren Tyler Hamilton stil med en brækket
hånd eller om den ”bare” er forstuvet – den har været
temmelig hævet.
Dagens vejr:
Formiddag: Spredte skyer.
Eftermiddag: let skyet en del sol.
Gnm.snit temp.: 23 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 134, km i alt: 1357
Dagens højdemeter: 826 m, Højdemeter i alt: 6496 m.
Dagens uheld: Ingen.
Punkteringer i alt: 7
Hør dagens sang her
6. juli 2007.
Efter nattens oplevelse på Rex Bar og Hotel i Givet
startede dagens etape med en længere bakke ud af Frankrig og
ind i Belgien igen. I dag startede vi i tørvejr hvilket straks satte humøret
lidt op.
Målet var at få indhentet de kilometre vi var bagud, da
dagens etape ”kun” skulle være på Ca. 122 km.
Dagens rute lignede dag 6’s med bakker op og bakker
ned – (hvis I spørger Blom var det bjerge)
vi lå mellem 150
– 300 mtrs højde. Vi
havde flere bakker med 8 og 9% stigninger hvilket på cykel næsten
føles lodret. Tilsvarende
havde vi så også flere meget stejle nedkørsler hvor
hastigheden kom op på 60 km/t.
Louise som har fået tilnavnet ”lille bjørn” – hendes
far Ole har fået yderligere et udover lokomotivet –
”store bjørn”. Vi
må nok også erkende at lokomotivet har fået nogle ridser i
lakken på denne tur. Der
blev afholdt flere bjergspurter og Blom fik som sædvanlig en
del andenpladser.
I feltet morede vi os dog mest over ”lille bjørn” der
legede med sin far på bakkerne.
Lille bjørn er en rigtig bjergrytter der elegant drøner
op ad bakkerne, så når store bjørn troede han fik en
bjergspurt overhalede lille bjørn ham på de sidste meter –
højt grinende. På
en af spurterne havde hun den frækhed at nive sin far bag i
idet hun passerede.
Servicevognens første forsøg på at finde overnatning var
et Chateau med pool mm, men det kostede 60 euro per
mand – klart over budgettet!
Til sidst fandt de et tidligere hospital, der var
indrettet til hotel, hvor prisen var ok.
Det var kæmpe værelser med store senge og badeværelser med
brusekabiner man kunne sidde i. Kaptajnen
og løjtnanten fik en suite med badekar så kaptajnen
endelig kunne få et karbad, hvilket han fik – med tøj på. Holdet mente at kaptajnen skulle sove i den meget flotte
barneseng - se billederne fra overnatningen.
Da rytterne endelig nåede frem efter en hård etape stoppede
vi på en restaurant i centrum – selvom Vi havde ringet til
servicefolkene, da vi var 3 km fra byen var øllet ikke klart
da vi nåede frem, damen i baren ville afvente at vi kom frem
førend hun ville begynde at skænke op – da vi så nåede
frem ville hun partout spørge hver enkelt hvad vedkommende
ville have og skrive det ned på sin blok – øl- øl –øl-
øl –øl – øl – cola – mere øl
en meget kompliceret ordre.
Det var tæt på at restauranten var blevet revet ned,
da folks tålmodighed var meget tyndslidt.
Dagens vejr:
Formiddag: Spredte skyer, kraftig vind (modvind).
Eftermiddag: let skyet en del sol, kraftig vind (modvind).
Gnm.snit temp.: 20 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 167, km i alt: 1222
Dagens højdemeter: 1697 m, Højdemeter i alt: 5671 m.
Dagens uheld: Ingen.
Punkteringer i alt: 7
Hør dagens sang her
5. juli 2007.
Dagens start blev udsat 10 minutter da det – som sædvanlig
– høvlede ned.
Det kneb lidt med smil på rytterne da de begav sig ud på
dagens tur. Efter
6 km kørte vi ind i Belgien hvor vi kørte på en meget lang
og meget kedelig landevej med masser af trafik i silende regn
og kraftig modvind. Det
var lige ved at tage modet fra os og da vi endelig nåede frem
til byen Huy efter at have været kørt ned til floden af en
meget lang og stejl nedkørsel og vidste at vi skulle op igen
på den anden side var det næsten for meget.
Vi havde allieret os med servicebilen at det kunne være vi
ville have hjælp. Vi kom over floden og blev guidet op ad en
forkert vej, hvilket viste sig at være heldigt, da denne var
en meget flot tur med en behagelig stigning i stedet for at vi
skulle have været ude på en hovedvej med en kraftig stigning
og masser af trafik. Det
gjorde også at vi ikke fik kontakt med følgebilen og alle
fik en dejlig tur opad hvilket hjalp på humøret.
På et tidspunkt var vi ikke helt klar over hvor vi
var, men med hjælp fra servicebilen og lokale folk kom vi på
rette vej igen.
Frokosten blev indtaget i græsset uden for et lille gods med
en masse køer omkring os.
Vi passerede byen Dinant og bryggeriet Leffe – uden at vi
var inde og smage – og kom ned til floden som vi kørte
langs med i over 20 km – dejlig smuk tur – se billeder!
Da fransk ikke er hovedsproget i servicevognen forsøgte de først
et sted, som så dejligt fredeligt ud, men damen i receptionen
kiggede mærkeligt på Anni og Hanne, da det viste sig at det
var et plejehjem og ikke et hotel – det kan godt være at
rytterne er trætte, men det var nok lidt for tidligt.
Vi blev nødt til at fravige ruten og tage ind til byen Givet
i Frankrig. Cyklerne
kom først frem og fandt en bar på torvet, hvor de også
havde værelser Rex Bar og hotel. Da
Anni og Hanne kom frem blev vi enige om at vi ligeså godt
kunne overnatte her. Det
var meget specielt – med kun et bad til os alle og kun et
toilet udover dem der hørte til baren.
Værelserne var meget gamle og nedslidte og når man
lagde sig i sengen forsvandt man ned i madrassen. Der var ikke
noget ”kongeligt” over hotellet – Rex
kommer nok fra Tyranosaurus Rex. Nogle mente værelserne
blev udlejet på timebasis, men byen var så død at det ikke
kunne være en god forretning – Ole’s seng var fyldt med
krummer så han sov ovenpå tæppet.
Vores cykler blev parkeret i baren foran papegøjen – mellem
de to akvarier!
Dagens vejr:
Formiddag: Byger.
Eftermiddag: Spredte skyer.
Gnm.snit temp.: 17 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 176, km i alt: 1055
Dagens højdemeter: 1050 m, Højdemeter i alt: 3974 m.
Dagens uheld: 1 punktering.
Punkteringer i alt: 7
Hør dagens sang her
4. juli 2007.
Ren badeferie – det var overskriften da vi i 2005
cyklede til Rom og nåede Gardasøen – og vi i varmen
kastede os ud i søen iført cykeltøj.
Desværre har vi i år oplevet at Gardasøen er flyttet til
Tyskland og Holland – bare for at blive hældt henover
hovedet på os og alle de andre italienske søer samtidig.
Dag 5 var ingen undtagelse bortset fra, at det begyndte at
regne lige fra morgenstunden af – de andre dage er vi trods
alt startet i tøvejr – med kraftig modvind selvfølgelig!.
Efter nogle kilometre krydsede vi grænsen til Holland
og nåde til byen Wris……
Klog af skade spurgte løjtnanten selvfølgelig om vej
ud af byen, da det er vigtigt at ramme den rigtige vej.
Desværre havde personen ikke begreb om geografi og sendte på
noget af en omvej – det blev heller ikke bedre af at i vores
iver kørte så stærkt under en bro at vi missede vi skulle
have været drejet. Da vi opdagede det og måtte vende om
viste det sig at vi slet ikke måtte køre på vejen og måtte
spørge om vej – vi blev dirigeret ind igennem en skov og
gennem et stort mudderhul! Senere mødte vi igen en
motortrafikvej som vi ikke må køre på – selvom vi kører
stærkt. Så formiddagen gik primært med at køre forkert og
spørge om vej.
Da klokken blev næsten 4 fik vi endelig frokost og selvom
Anni og Hanne ikke havde fundet et sted hvor vi kunne sidde
ned og indtage føden – havde de dog sørget for at i den ½
time vi spiste regnede det næsten ikke – ja SOLEN var
faktisk fremme i flere minutter – men så tog regnen over
igen.
I Venlo ville vi
godt have haft hjælp fra servicebilen til at guide os igennem
byen, men desværre sad de fast i trafikken og vi måtte klare
os selv. Det gik også rimeligt men til sidst måtte vi have
hjælp fra en lokalperson. Han kom med en lang forklaring der
bl.a bragte os forbi krematoriet på en næsten blind vej.
Dette gav anledning til morsomme kommentarer, bl.a.
mente Stegemann at her ville vi vel kunne få varmen.
Senere mødte vi igen en vej der var lavet om til
motortrafikvej så vi måtte køre en omvej.
Vi beder stadig om bedring i vejret – ja nu kræver vi det
faktisk!!!! - ellers garanterer vi ikke for følgerne!!!
I går glemte vi at fortælle at Blom blev nummer 2 i en
bjergspurt og i dag kom han faktisk først over en bakke, men
desværre var det efter 19.00 og så tæller den jo ikke.
KOM SÅ MED DEN SOL!!!!!!!!!!!!
Dagens vejr:
Formiddag: REGN.
Eftermiddag: REGN.
Gnm.snit temp.: 16 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 171, km i alt: 879
Dagens højdemeter: 557 m, Højdemeter i alt: 2924 m.
Dagens uheld: 1 punktering.
Punkteringer i alt: 6
Hør dagens sang her
3. juli 2007.
Det er muligt at Paris – Roubaix kan være et meget hårdt
og meget vådt løb, men det er intet imod det vi oplevede på
dagens etape!
Vi startede ud i tørvejr med en kraftig modvind – dette
holdt indtil kl. 11.00 hvor himlens sluser åbnede sig og så
regnede det ned i torve indtil kl. 18.00.
Vi fortsatte – selvfølgelig – men holdt dog lige 5
minutters pause i en carport. Vi nåede lige at få
formiddagspausen i tørvejr, hvor Anni og Hanne havde været
inde og købe et kæmpe udvalg af kager – igen stor ros!!!
Frokosten blev indtaget i læ fra et lindetræ (under den
Linden) som næsten kunne holde regnen ude.
Ellers blev dagens etape mest præget af et alvorligt styrt
med 4 ryttere indblandet.
Thomas’s baghjul hang fast i en asfalt kant og
pludselig stod han på tværs.
Ole som kom lige efter Thomas var nok den der fik den
alvorligste tur i asfalten.
Ole fik mange skrammer og flækkede sin cykelhjelm –
husk altid at bruge cykelhjelm!!!!!!!! Henrik (foto) der kom lige efter Ole røg hen over
styret og henover Ole og slog arme og hænder.
Stegemann kom som tredje mand men faldt ikke alvorligt
– det samme gjaldt Louise. Efter at have
sundet sig lidt og vi havde konstateret at ingen havde
livstruende skader og cyklerne var intakte fortsatte vi stille
og roligt i regnen. Som det ser ud nu fortsætter alle i
morgen tidlig – men lad os se efter natten!
Anni og Hanne som var kaldt tilbage til styrtet nåede ikke
helt frem, men stod klar i den første by med varm kakao.
Vi forsatte men den rute vi havde tænkt os at følge var en
motortrafikvej – uden cykler – så vi måtte finde en
alternativ rute – her var vejen spærret på grund af
vejarbejde – vi kørte alligevel denne vej hvilket vi senere
fortrød da vi så hvordan vores cykler og vi selv kom til at
se ud. Heldigvis
var det tørvejr da vi endelig kom frem til vort
overnatningssted og de udlånte venligt en haveslange.
Efter cyklen kom turen til os selv og vores tøj.
Selv om man skurrede og skrubbede var det umuligt at få
benene rene – og tøjet må få en ordentlig tur når vi
kommer hjem. Det
var asfalt fra vejarbejdet som sad i kager på cykel, tøj
og os selv.
Nu håber vi på at vi i morgen kan få en dag uden regn og
yderligere uheld for at få lidt at optimismen tilbage – humøret
holder indtil videre.
Dagens vejr:
Formiddag: Overskyet.
Eftermiddag: REGN.
Gnm.snit temp.: 16 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 180, km i alt: 708
Dagens højdemeter: 685 m, Højdemeter i alt: 2367 m.
Dagens uheld: 1 styrt, 1 punktering.
Punkteringer i alt: 5
Hør dagens sang her
2. juli 2007.
Efter en dejlig morgenmad med frisk mælk lige fra koen på
marken ved siden af pensionatet og hjemmelavet honning
(rapshonning) var vi klar til at tage af sted på dagens tur
– ja dvs. lige på nær Henrik (foto) der lige skulle ordne
det og det andet ved sin cykel – så et kvarter forsinket
kom vi af sted. Henrik
(foto) havde ikke piftet andre cykler i løbet af natten!
Kaptajnen var lettere indebrændt over denne forsinkelse og
tog straks føringen og drev os af sted med næsten 30 km/t de
første 20 km indtil vi skulle med en lille færge over Elben.
Det var så ombord på denne færge at kaptajnen pludselig
mistede fodfæstet og var ved at falde overbord, men heldigvis
nåede han at gribe fast i rækværket.
Ellers gik dagen fint med vekslende vejr – lige fra solskin
til decideret skybrud – så bilerne holdt stille – men vi
fortsatte. Der var dog en enkelt bil der lige skulle køre igennem en kæmpe
vandpyt samtidig med at Louise passerede samme – så var
Louise ikke gennemblødt i forvejen så blev hun det nu.
Louise nåede desværre ikke at få nummeret på bilen!
Vi må absolut rose vor følgebil med den sublime service vi får
– tænk jer at køre 80 km på cykel og så nå frem til et
veldækket bord i et lille hus på en rasteplads – det
eneste der manglede for at det lever op til Bregnerød Kro var
øl og snaps på bordet – men det er jo
nok meget godt for ellers kom vi nok ikke videre.
Nogle af rytterne er ved at være lidt slidt – det har været
nogle hårde dage – og det er ikke kun benene der er slidt
– ”mellemkødet” er også temmelig udsat.
Som vi forklarede under Rom turen er en af de
muligheder vi har, at smøre bagdelen og bukserne godt ind i
Helosan-salve (kopattesalve) da det gør at man glider lidt
nemmere rundt på sadlen.
Umiddelbart kan man nok ikke
bruge for meget, men hvis I checker billederne fra i
dag vil I se at Louises ellers nydelige bagdel bærer tydeligt
præg af at hun i hvert fald ikke har brugt for lidt – det
trænger ligesom igennem bukserne – men hun har til gengæld
ikke haft problemer med siddesår – altså en levende
reklame for Helosan.
Doping mistanken kom efter vor eftermiddagskaffe/kage pause,
hvor vi blev enige om at vi ville køre det sidste stykke med
nedsat hastighed, da Stegemann virkede slidt.
Om det var Anni’s kage eller hvad der foregik vides
ikke, men Stegemann lagde sig omgående i front og vandt bl.a.
en bjergspurt (det har Blom endnu ikke opnået) og han blev i
front de næste 20 – 30 km. Vi andre har senere spurgt Anni
om vi ikke kunne få det samme som Stegemann uden held.
Vi har i dag indhentet lidt af det vi satte til i går så
optimismen er stadig intakt og humøret er højt – selvom
vind og vejr ikke lige er med os – det er ikke specielt
morsomt at cykle gennemblødt igennem 20 cm dybe vandpytter i
17 graders varme, men der er håb forude, de siger at det
bliver 25 grader i Paris på lørdag – så må vi bare håbe
at vi er nået frem på dette tidspunkt!
Dagens vejr:
Formiddag: Overskyet med byger.
Eftermiddag: Overskyet med byger.
Gnm.snit temp.: 20 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 181, km i alt: 528
Dagens højdemeter: 442 m, Højdemeter i alt: 1682 m.
Dagens uheld: 3 punkteringer.
Punkteringer i alt: 4
Hør dagens sang her
1. juli 2007.
Vi startede kl. 09.16, forsinkelsen skyldes, at Oles
forhjul på mystisk vis havde tabt halvdelen af luften i
løbet af natten..... forklaringen var, at Henrik N havde
piftet det.. Henrik vil nemlig gerne starte med frisk luft i
slangen hver morgen og i mørket aftenen før havde han taget
fejl af Ole's og sin egen cykel.
Efter 45 km kom vi kørende af en smal cykelsti og ud af et
sving kom 2 ryttere imod os, de kørte side om side og nåede
lige, at undvige de første i vores gruppe, hvorved den ene af
de 2 kom ud i rabatten, da han ville tilbage på cykelstien
"hang" hans hjul fast i asfaltkanten og han styrtede
derfor og kurede ind i Bagtroppens baghjul som derved blev
skævt. Bagtroppen kunne køre videre på hjulet men ikke uden
problemer så det blev udskiftet da vi holdte vores
frokost.... Nåh ja, der skete vist kun materiel skade på
tyskerens cykel, han mente selv han ikke havde slået sig, men
han har nok et par blå mærker.
Frokosten blev indtaget i smukke omgivelser ved en sø. Stedet
var fundet af Anni og vores co-driver Hanne, som er Anni's
kusine og som ankom med toget i dag.
Pga. styrt, omkørsler og afhentning af Hanne blev vores
formiddagspause aflyst og dem som ikke havde fået nok
proviant med på cyklen havde nogle hårde km inden det blev
besluttet, at stoppe i den næste by og finde et konditori for
lidt kaffe og kage.
Eftermiddagen gik over forventning og vi fik "ædt"
en del af de km som vi manglede fra første halvdel af dagen.
Vi har dog ikke hentet dem alle og vi er nu standset 20 km fra
vores planlagte destination.
Dagens vejr:
Formiddag: Lidt støvregn og moderat vind (modvind
selvfølgelig)
Eftermiddag: Tørt og overskyet.
Gnm.snit temp.: 22 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 171, km i alt: 348
Dagens højdemeter: 707 m, Højdemeter i alt: 1240 m.
Dagens uheld: 1 skævt baghjul.
Punkteringer i alt: 1
Hør dagens sang her
30. juni 2007.
Starten gik som planlagt kl.9.00 (ca) fra Frilandsmuseet,
Bagtroppens datter Oline skød løbet igang med en trækbombe.
Der var heldigvis mødt mange venner op, som ønskede os god
vind, og vi skal love for at det fik vi.... desværre var det
modvind.
Vores første pause var i Køge, hvor vi måtte vente på
bilen med den hjemmebagte kage, ventetiden viste sig at være
det værd... kagen var fantastisk.
Frokosten blev indtaget mellem Rønnede og Vordingborg og Anni
havde købt ind til det store kolde bord.
Vores første uheld indtræf midt på Storestrømsbroen da
Bagtroppens kæde knækkede og han derfor ikke kunne cykle
videre, resten af holdet skubbede ham derfor et godt stykke
indtil Anni kom frem med en ny kæde.
Kort før Rødby færgehavn punkterede Henrik Blom, og vi
nåede derfor ikke den samme færge som Anni, en emsig
billetdame havde dog os' lidt af skylden...
Da vi ikke kunne få tørt tøj inden færgen frøs vi en del
under overfarten. Vi havde kørt en del i regnvejr og var
derfor lidt "fugtige".
Efter overfarten til Puttgarten gik de sidste 14-15 km uden
uheld men med en del sidevind, og vi sidder nu i
Avendorf og er lige blevet færdig med aftensmaden og nu
venter en fortjent lur inden morgendagens etape....
Dagens vejr:
Formiddag: Vådt og kraftig modvind.
Eftermiddag: Vådt og kraftig modvind.
Gnm.snit temp.: 16 grader.
Dagens rute:
Dagens km: 177, km i alt: 177
Dagens højdemeter: 533 m, Højdemeter i alt: 533 m.
Dagens uheld: 1 knækket kæde, 1 punktering.
Punkteringer i alt: 1
Hør dagens sang her
29. juni 2007.
Nu er der kun 1 dag til start.
Vi håber at se mange mennesker foran Frilandsmuseet, hvorfra
vi starter kl.9.00.
Den første omtale i lokalpressen fandt sted i forløbne uge.
Læs artiklen her.
Signe har definitivt meldt fra til turen pga. sin skade i
albuen.
Henrik B. er på benene og deltager uden skader og da vi fra
d.d. ikke længere opdatere træningskilometre er han en
sikker vinder i den disciplin med hele 2535 km.
Scandlines har meldt sig som sponsor af færgebilleter,
hvilket vi er meget taknemmelige for.
Vi har modtaget tøjet fra Italien og er spændte på at se om
det er som aftalt.
Vi mødes hos Kaptajnen fredag eftermiddag for at få tøjet
udleveret og pakke bilen.
23. juni 2007.
Nu er der kun 1 uge til start.
Vi deltog i Ritter Classic (se billeder i galleriet) med forventninger om en stille
rulletur. Vores forventninger blev ikke indfriet, idet feltet
fra starten kørte med hastigheder på op til 40 km/t, det
blev en hård tur men alle Team Carlsen deltagere
gennemførte.
Det var meningen at vi skulle stille med 6 ryttere, men Henrik
B. og Signe måtte melde fra pga. uheld. Henrik B. styrtede
dagen inden løbet og slog hovedet (ikke alvorligt), Signe
havde haft et styrt ugen inden med en øm hofte og en albue
som gradvist blev mere og mere øm til trods for sygehusets
mening om "at det bare var slaget"... Signe blev
undersøgt på et privathospital og her viste røntgenbilleder,
at albuen havde et kompliceret brud og hun blev derfor
opereret. Signe's albue bliver nu holdt sammen af ståltråd
og hun er derfor sandsynligvis ikke i stand til at gennemføre
turen til Paris.. :o( Vi håber hun bliver klar men
udsigterne er ikke gode.
Vi fik følgeskab af vores hemmelige deltager på Ritter
Classic, han var ikke sikker på hans form slog til men da han
havde kørt os andre 10 min. bagud mente han, at han godt
kunne klare turen til Paris. Vi byder derfor Henrik Nielsen
velkommen på holdet.
Vi er nu i den situation, at vi er 3 Henrik´er på holdet.
Nu kan vi også offentliggøre vores chauffør og vores
co-driver, nemlig Anni Frisk som 1. pilot og hendes søster
Hanne Frisk Carstensen som 2. pilot, vi ser frem til
samarbejdet.
Vores tøj er stadig i trykken og forventes nu modtaget den 27. juni.
13. juni 2007.
Ole (Lokomotivet) har her i sidste øjeblik tilmeldt en ny
rytter, mere om ham senere.
Kun Louise har meldt afbud til Ritter Classic på søndag,
hvor vi deltager i "uniformen" fra Copenhagen-Rome.
Vores tøj er i trykken og forventes modtaget den 25. juni
(hvis sidste øjeblik ikke eksisterede..???? ) vi håber
Italienerne kan holde det de har lovet.
03. juni 2007.
Ryttermødet den 31. maj blev afholdt i god ro og orden,
det blev aftalt, at starten skal foregå fra Frilandsmusseet
kl 9.00 lørdag den 30. juni samt, at holdet skal starte i
bukser med A&O reklame, som vi har fra CPH-ROME turen, da
vi ikke kan nå at få trykt A&O logo på trøjerne.
Holdet deltager i Ritter Classic 118 km den 17. juni.
Der blev også præsenteret en række nye sponsorer som vil
blive offentliggjort snarest.
29. maj 2007.
Flere nye sponsorer er tilføjet siden sidst, så vi nu er
oppe på 7 sponsorer i alt.
Der er indkaldt til ryttermøde den 31. maj, med status af
situationen på dagsordenen.
Træningskilometre er opdateret.
30. april 2007.
De første sponsorer er offentliggjort og vi takker
Vaillant gaskedler og Købstædernes forsikring for bidragene.
Begge sponsorer er i øvrigt gengangere fra vores Rom tur.
Opdateringer af deltagerdata, herunder Kaptajnens
træningskilometre.
24. april 2007.
Opdateringer af deltagerdata.
17. april 2007.
Så er der endelig kommet billeder og lign. vedr. vores
nye deltagere Louise og Signe, som er døtre af.... guess who..??
Webmasteren opfordre alle til at skrive indlæg om løst og
fast i bloggen.
4. april 2007.
Hjemmesiden har nu fået en blog. Bliv vores
"ven" og få mulighed for at skrive på bloggen..
1.april 2007.
3 mnd. til start og meget forberedelse mangler fortsat,
men nu er hjemmesiden aktiv og forventes opdateret jævnligt
indtil start.
|