7. juli 2007.
Vi startede morgenen med at spule cykler for at de skulle se rene ud på denne sidste etape. Efter at have pudset og poleret startede vi af sted i højt humør og dejligt vejr – tænk at vi skulle se solen!!.  (Vi fik også et par regndråber – bare for at minde os om hvad vi har gået igennem).
Landskabet de første 100 km var det samme som tidligere ned til en by eller flod og op igen, men det blev taget i stiv arm.  Et langt stykke kørte vi langs Marne floden – gennem champagne distrikterne og vi var omgivet af vinmarker – et meget flot landskab.  Frokosten blev holdt på bredden af Marne i skønne omgivelser og med et sædvanligt veldækket ”bord”.
Herefter nærmede vi os Paris og vi sagde farvel til følgebilen efter kaffe og kage – vi var nu på egen hånd.  Vi skulle forsøge at komme igennem til centrum uden om motorveje mm.  Det var svært – den første vej vi prøvede at komme igennem på endte i en motorvej, det gjorde andet forsøg også og panikken begyndte at brede sig.  Heldigvis mødte vi en lokal cykelrytter, som vi kunne spørge om vej.  Han forsøgte at forklare os vejen, men endte med at tilbyde at føre os igennem til en af hovedvejene ind til Paris – vi tog imod med glæde lige indtil han satte af sted med 50 km/t og vi havde store problemer med at følge med – kaptajnens kørsel i trafikken var det rene vand i forhold til det vi blev vidner til og en del af – gennem rundkøsler med 45 km/t.
Da først vi havde fat i den rigtige vej ind gik det ok i meget tæt trafik.  Da det samtidig var meget varmt og solen bagte ned på os, holdt vi lige en cola pause på vejen. 
Servicebilen som vi havde sagt farvel til et par timer tidligere hang stadig fast i trafikpropper og var ikke nået ind til byen endnu, så vi forsatte stille og roligt da Anni og Hanne skulle have en chance for at tage i mod os ved Triumfbuen.
Da vi nåede frem til Seinen stoppede vi op inden vi skulle køre over Concorde Pladsen og op ad Cham-pe-ly-se som gaden er omdøbt til af kaptajnen.  Anni og Hanne hang stadig fast i en trafikprop og senere havde de problemer med at få parkeret bil, da trafikken var helt umulig. Det lykkedes dem dog til sidst og så tog de en taxa til Triumfbuen. Så efter at have ventet en time kunne vi så starte den sidste kilometer, med Lille Bjørn i spidsen - det havde hun fortjent – og desuden var hun nok den der strålede mest af lykke over at have gennemført. 
Vi tog cyklerne igennem tunnellen over til Triumfbuen for at blive fotograferet, men nogle meget emsige politifolk smed os væk, så selvom Anni talte med store bogstaver til dem kunne vi ikke få lov til at tage bare et enkelt billede.  Vi blev nødt til at trække ud i siden, men billederne blev nok også bedre herfra. 
Herefter cyklede vi til hotellet hvor vi kom igennem ”det frække kvarter” og løjtnanten som havde booket hotellet blev nervøs for at hotellet skulle ligge lige i midten af dette område – der havde jo stået på hotellets hjemmeside at det var ”gay friendly”, hvilket rystede Blom da han hørte det. Det hjalp så heller ikke at alle værelser var med dobbeltseng og fælles dyne!
Fremme ved hotellet tog Anni, Ole og Thomas en taxa hen til bilen for at hente bagagen, men da trafikken stadig var håbløs og chaufføren virkede som om han var startet i Paris dagen før tog det 1½ time at få hentet tøjet.  Al bagagen lå bag i taxaen og på skødet af Ole og Thomas – de kunne ikke ses udefra.  Endelig kunne alle komme i bad og få tøj på – specielt Louise glædede sig til for første gang i lang tid at få kjole og makeup på og få sat håret. Kl. 22.30 var vi så klar til at gå ud og spise, så det var en flok sultne ryttere der satte sig til bords. Restauranten gav os 1 – 1½ time at spise i og da vi var færdige gik vi en tur op til Sacre Ceur og Montmatre hvor vi fik en godnat drink eller to………
Vi er nu ved at pakke bilen og regner med at kunne nå en sightseeing tur rundt i Paris inden vi vender næsen hjemad, de fleste med fly mens servicebilen køres hjem af Anni og Hanne + en meget træt kaptajn. 
Så er vi spændt på at høre om Henrik (foto) har gennemført turen i ren Tyler Hamilton stil med en brækket hånd eller om den ”bare” er forstuvet – den har været temmelig hævet.

Dagens vejr:
Formiddag: Spredte skyer. 
Eftermiddag: let skyet en del sol.
Gnm.snit temp.: 23 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   134, km i alt: 1357
Dagens højdemeter: 826 m, Højdemeter i alt: 6496 m.
Dagens uheld: Ingen.
Punkteringer i alt: 7

Hør dagens sang her

6. juli 2007.
Efter nattens oplevelse på Rex Bar og Hotel i Givet startede dagens etape med en længere bakke ud af Frankrig og ind i Belgien igen.  I dag startede vi i tørvejr hvilket straks satte humøret lidt op.
Målet var at få indhentet de kilometre vi var bagud, da dagens etape ”kun” skulle være på Ca. 122 km.  Dagens rute lignede dag 6’s med bakker op og bakker ned – (hvis I spørger Blom var det bjerge)  vi lå mellem  150 – 300 mtrs højde.  Vi havde flere bakker med 8 og 9% stigninger hvilket på cykel næsten føles lodret.  Tilsvarende havde vi så også flere meget stejle nedkørsler hvor hastigheden kom op på 60 km/t.
Louise som har fået tilnavnet ”lille bjørn” – hendes far Ole har fået yderligere et udover lokomotivet – ”store bjørn”.  Vi må nok også erkende at lokomotivet har fået nogle ridser i lakken på denne tur.  Der blev afholdt flere bjergspurter og Blom fik som sædvanlig en del andenpladser.
I feltet morede vi os dog mest over ”lille bjørn” der legede med sin far på bakkerne.  Lille bjørn er en rigtig bjergrytter der elegant drøner op ad bakkerne, så når store bjørn troede han fik en bjergspurt overhalede lille bjørn ham på de sidste meter – højt grinende.  På en af spurterne havde hun den frækhed at nive sin far bag i idet hun passerede. 
Servicevognens første forsøg på at finde overnatning var et Chateau med pool mm, men det kostede 60 euro per mand – klart over budgettet!  Til sidst fandt de et tidligere hospital, der var indrettet til hotel, hvor prisen var ok.
Det var kæmpe værelser med store senge og badeværelser med brusekabiner man kunne sidde i. Kaptajnen og løjtnanten fik en suite med badekar så kaptajnen endelig kunne få et karbad, hvilket han fik – med tøj på.  Holdet mente at kaptajnen skulle sove i den meget flotte barneseng - se billederne fra overnatningen. 
Da rytterne endelig nåede frem efter en hård etape stoppede vi på en restaurant i centrum – selvom Vi havde ringet til servicefolkene, da vi var 3 km fra byen var øllet ikke klart da vi nåede frem, damen i baren ville afvente at vi kom frem førend hun ville begynde at skænke op – da vi så nåede frem ville hun partout spørge hver enkelt hvad vedkommende ville have og skrive det ned på sin blok – øl- øl –øl- øl –øl – øl – cola – mere øl  en meget kompliceret ordre.  Det var tæt på at restauranten var blevet revet ned, da folks tålmodighed var meget tyndslidt.

Dagens vejr:
Formiddag: Spredte skyer, kraftig vind (modvind). 
Eftermiddag: let skyet en del sol, kraftig vind (modvind).
Gnm.snit temp.: 20 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   167, km i alt: 1222
Dagens højdemeter: 1697 m, Højdemeter i alt: 5671 m.
Dagens uheld: Ingen.
Punkteringer i alt: 7

Hør dagens sang her

5. juli 2007.
Dagens start blev udsat 10 minutter da det – som sædvanlig – høvlede ned.
Det kneb lidt med smil på rytterne da de begav sig ud på dagens tur. Efter 6 km kørte vi ind i Belgien hvor vi kørte på en meget lang og meget kedelig landevej med masser af trafik i silende regn og kraftig modvind.  Det var lige ved at tage modet fra os og da vi endelig nåede frem til byen Huy efter at have været kørt ned til floden af en meget lang og stejl nedkørsel og vidste at vi skulle op igen på den anden side var det næsten for meget. 
Vi havde allieret os med servicebilen at det kunne være vi ville have hjælp. Vi kom over floden og blev guidet op ad en forkert vej, hvilket viste sig at være heldigt, da denne var en meget flot tur med en behagelig stigning i stedet for at vi skulle have været ude på en hovedvej med en kraftig stigning og masser af trafik.  Det gjorde også at vi ikke fik kontakt med følgebilen og alle fik en dejlig tur opad hvilket hjalp på humøret.  På et tidspunkt var vi ikke helt klar over hvor vi var, men med hjælp fra servicebilen og lokale folk kom vi på rette vej igen. 
Frokosten blev indtaget i græsset uden for et lille gods med en masse køer omkring os.
Vi passerede byen Dinant og bryggeriet Leffe – uden at vi var inde og smage – og kom ned til floden som vi kørte langs med i over 20 km – dejlig smuk tur – se billeder!
Da fransk ikke er hovedsproget i servicevognen forsøgte de først et sted, som så dejligt fredeligt ud, men damen i receptionen kiggede mærkeligt på Anni og Hanne, da det viste sig at det var et plejehjem og ikke et hotel – det kan godt være at rytterne er trætte, men det var nok lidt for tidligt.
Vi blev nødt til at fravige ruten og tage ind til byen Givet i Frankrig.  Cyklerne kom først frem og fandt en bar på torvet, hvor de også havde værelser Rex Bar og hotel. Da Anni og Hanne kom frem blev vi enige om at vi ligeså godt kunne overnatte her.  Det var meget specielt – med kun et bad til os alle og kun et toilet udover dem der hørte til baren.  Værelserne var meget gamle og nedslidte og når man lagde sig i sengen forsvandt man ned i madrassen. Der var ikke noget ”kongeligt” over hotellet – Rex  kommer nok fra Tyranosaurus Rex. Nogle mente værelserne blev udlejet på timebasis, men byen var så død at det ikke kunne være en god forretning – Ole’s seng var fyldt med krummer så han sov ovenpå tæppet.
Vores cykler blev parkeret i baren foran papegøjen – mellem de to akvarier!

Dagens vejr:
Formiddag: Byger. 
Eftermiddag: Spredte skyer.
Gnm.snit temp.: 17 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   176, km i alt: 1055
Dagens højdemeter: 1050 m, Højdemeter i alt: 3974 m.
Dagens uheld: 1 punktering.
Punkteringer i alt: 7

Hør dagens sang her

4. juli 2007.
Ren badeferie – det var overskriften da vi i 2005 cyklede til Rom og nåede Gardasøen – og vi i varmen kastede os ud i søen iført cykeltøj.
Desværre har vi i år oplevet at Gardasøen er flyttet til Tyskland og Holland – bare for at blive hældt henover hovedet på os og alle de andre italienske søer samtidig.
Dag 5 var ingen undtagelse bortset fra, at det begyndte at regne lige fra morgenstunden af – de andre dage er vi trods alt startet i tøvejr – med kraftig modvind selvfølgelig!.
Efter nogle kilometre krydsede vi grænsen til Holland  og nåde til byen Wris……  Klog af skade spurgte løjtnanten selvfølgelig om vej ud af byen, da det er vigtigt at ramme den rigtige vej.
Desværre havde personen ikke begreb om geografi og sendte på noget af en omvej – det blev heller ikke bedre af at i vores iver kørte så stærkt under en bro at vi missede vi skulle have været drejet. Da vi opdagede det og måtte vende om viste det sig at vi slet ikke måtte køre på vejen og måtte spørge om vej – vi blev dirigeret ind igennem en skov og gennem et stort mudderhul! Senere mødte vi igen en motortrafikvej som vi ikke må køre på – selvom vi kører stærkt. Så formiddagen gik primært med at køre forkert og spørge om vej.
Da klokken blev næsten 4 fik vi endelig frokost og selvom Anni og Hanne ikke havde fundet et sted hvor vi kunne sidde ned og indtage føden – havde de dog sørget for at i den ½ time vi spiste regnede det næsten ikke – ja SOLEN var faktisk fremme i flere minutter – men så tog regnen over igen. 
I Venlo  ville vi godt have haft hjælp fra servicebilen til at guide os igennem byen, men desværre sad de fast i trafikken og vi måtte klare os selv. Det gik også rimeligt men til sidst måtte vi have hjælp fra en lokalperson. Han kom med en lang forklaring der bl.a bragte os forbi krematoriet på en næsten blind vej.  Dette gav anledning til morsomme kommentarer, bl.a. mente Stegemann at her ville vi vel kunne få varmen.
Senere mødte vi igen en vej der var lavet om til motortrafikvej så vi måtte køre en omvej.
Vi beder stadig om bedring i vejret – ja nu kræver vi det faktisk!!!!  -  ellers garanterer vi ikke for følgerne!!!
I går glemte vi at fortælle at Blom blev nummer 2 i en bjergspurt og i dag kom han faktisk først over en bakke, men desværre var det efter 19.00 og så tæller den jo ikke.

 KOM SÅ MED DEN SOL!!!!!!!!!!!!

Dagens vejr:
Formiddag: REGN. 
Eftermiddag: REGN.
Gnm.snit temp.: 16 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   171, km i alt: 879
Dagens højdemeter: 557 m, Højdemeter i alt: 2924 m.
Dagens uheld: 1 punktering.
Punkteringer i alt: 6

Hør dagens sang her

3. juli 2007.
Det er muligt at Paris – Roubaix kan være et meget hårdt og meget vådt løb, men det er intet imod det vi oplevede på dagens etape!
Vi startede ud i tørvejr med en kraftig modvind – dette holdt indtil kl. 11.00 hvor himlens sluser åbnede sig og så regnede det ned i torve indtil kl. 18.00.  Vi fortsatte – selvfølgelig – men holdt dog lige 5 minutters pause i en carport. Vi nåede lige at få formiddagspausen i tørvejr, hvor Anni og Hanne havde været inde og købe et kæmpe udvalg af kager – igen stor ros!!!
Frokosten blev indtaget i læ fra et lindetræ (under den Linden) som næsten kunne holde regnen ude.
Ellers blev dagens etape mest præget af et alvorligt styrt med 4 ryttere indblandet.  Thomas’s baghjul hang fast i en asfalt kant og pludselig stod han på tværs.  Ole som kom lige efter Thomas var nok den der fik den alvorligste tur i asfalten.  Ole fik mange skrammer og flækkede sin cykelhjelm – husk altid at bruge cykelhjelm!!!!!!!!  Henrik (foto) der kom lige efter Ole røg hen over  styret og henover Ole og slog arme og hænder.  Stegemann kom som tredje mand men faldt ikke alvorligt – det samme gjaldt  Louise. Efter at have sundet sig lidt og vi havde konstateret at ingen havde livstruende skader og cyklerne var intakte fortsatte vi stille og roligt i regnen. Som det ser ud nu fortsætter alle i morgen tidlig – men lad os se efter natten!
Anni og Hanne som var kaldt tilbage til styrtet nåede ikke helt frem, men stod klar i den første by med varm kakao.
Vi forsatte men den rute vi havde tænkt os at følge var en motortrafikvej – uden cykler – så vi måtte finde en alternativ rute – her var vejen spærret på grund af vejarbejde – vi kørte alligevel denne vej hvilket vi senere fortrød da vi så hvordan vores cykler og vi selv kom til at se ud.  Heldigvis var det tørvejr da vi endelig kom frem til vort overnatningssted og de udlånte venligt en haveslange.
Efter cyklen kom turen til os selv og vores tøj.  Selv om man skurrede og skrubbede var det umuligt at få benene rene – og tøjet må få en ordentlig tur når vi kommer hjem.  Det var asfalt fra vejarbejdet som sad i kager på cykel, tøj  og os selv.
Nu håber vi på at vi i morgen kan få en dag uden regn og yderligere uheld for at få lidt at optimismen tilbage – humøret holder indtil videre.

Dagens vejr:
Formiddag: Overskyet. 
Eftermiddag: REGN.
Gnm.snit temp.: 16 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   180, km i alt: 708
Dagens højdemeter: 685 m, Højdemeter i alt: 2367 m.
Dagens uheld: 1 styrt, 1 punktering.
Punkteringer i alt: 5

Hør dagens sang her

2. juli 2007.
Efter en dejlig morgenmad med frisk mælk lige fra koen på marken ved siden af pensionatet og hjemmelavet honning (rapshonning) var vi klar til at tage af sted på dagens tur – ja dvs. lige på nær Henrik (foto) der lige skulle ordne det og det andet ved sin cykel – så et kvarter forsinket kom vi af sted.  Henrik (foto) havde ikke piftet andre cykler i løbet af natten!
Kaptajnen var lettere indebrændt over denne forsinkelse og tog straks føringen og drev os af sted med næsten 30 km/t de første 20 km indtil vi skulle med en lille færge over Elben.
Det var så ombord på denne færge at kaptajnen pludselig mistede fodfæstet og var ved at falde overbord, men heldigvis nåede han at gribe fast i rækværket.
Ellers gik dagen fint med vekslende vejr – lige fra solskin til decideret skybrud – så bilerne holdt stille – men vi fortsatte.  Der var dog en enkelt bil der lige skulle køre igennem en kæmpe vandpyt samtidig med at Louise passerede samme – så var Louise ikke gennemblødt i forvejen så blev hun det nu.  Louise nåede desværre ikke at få nummeret på bilen!
Vi må absolut rose vor følgebil med den sublime service vi får – tænk jer at køre 80 km på cykel og så nå frem til et veldækket bord i et lille hus på en rasteplads – det eneste der manglede for at det lever op til Bregnerød Kro var øl og snaps på bordet – men det er jo nok meget godt for ellers kom vi nok ikke videre.
Nogle af rytterne er ved at være lidt slidt – det har været nogle hårde dage – og det er ikke kun benene der er slidt – ”mellemkødet” er også temmelig udsat.  Som vi forklarede under Rom turen er en af de muligheder vi har, at smøre bagdelen og bukserne godt ind i Helosan-salve (kopattesalve) da det gør at man glider lidt nemmere rundt på sadlen.  Umiddelbart kan man nok ikke  bruge for meget, men hvis I checker billederne fra i dag vil I se at Louises ellers nydelige bagdel bærer tydeligt præg af at hun i hvert fald ikke har brugt for lidt – det trænger ligesom igennem bukserne – men hun har til gengæld ikke haft problemer med siddesår – altså en levende reklame for Helosan.
Doping mistanken kom efter vor eftermiddagskaffe/kage pause, hvor vi blev enige om at vi ville køre det sidste stykke med nedsat hastighed, da Stegemann virkede slidt.  Om det var Anni’s kage eller hvad der foregik vides ikke, men Stegemann lagde sig omgående i front og vandt bl.a. en bjergspurt (det har Blom endnu ikke opnået) og han blev i front de næste 20 – 30 km. Vi andre har senere spurgt Anni om vi ikke kunne få det samme som Stegemann uden held.
Vi har i dag indhentet lidt af det vi satte til i går så optimismen er stadig intakt og humøret er højt – selvom vind og vejr ikke lige er med os – det er ikke specielt morsomt at cykle gennemblødt igennem 20 cm dybe vandpytter i 17 graders varme, men der er håb forude, de siger at det bliver 25 grader i Paris på lørdag – så må vi bare håbe at vi er nået frem på dette tidspunkt!

Dagens vejr:
Formiddag: Overskyet med byger.
Eftermiddag: Overskyet med byger.
Gnm.snit temp.: 20 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   181, km i alt: 528
Dagens højdemeter: 442 m, Højdemeter i alt: 1682 m.
Dagens uheld: 3 punkteringer.
Punkteringer i alt: 4

Hør dagens sang her

1. juli 2007.
Vi startede kl. 09.16, forsinkelsen skyldes, at Oles forhjul på mystisk vis havde tabt halvdelen af luften i løbet af natten..... forklaringen var, at Henrik N havde piftet det.. Henrik vil nemlig gerne starte med frisk luft i slangen hver morgen og i mørket aftenen før havde han taget fejl af Ole's og sin egen cykel.
Efter 45 km kom vi kørende af en smal cykelsti og ud af et sving kom 2 ryttere imod os, de kørte side om side og nåede lige, at undvige de første i vores gruppe, hvorved den ene af de 2 kom ud i rabatten, da han ville tilbage på cykelstien "hang" hans hjul fast i asfaltkanten og han styrtede derfor og kurede ind i Bagtroppens baghjul som derved blev skævt. Bagtroppen kunne køre videre på hjulet men ikke uden problemer så det blev udskiftet da vi holdte vores frokost.... Nåh ja, der skete vist kun materiel skade på tyskerens cykel, han mente selv han ikke havde slået sig, men han har nok et par blå mærker.
Frokosten blev indtaget i smukke omgivelser ved en sø. Stedet var fundet af Anni og vores co-driver Hanne, som er Anni's kusine og som ankom med toget i dag.
Pga. styrt, omkørsler og afhentning af Hanne blev vores formiddagspause aflyst og dem som ikke havde fået nok proviant med på cyklen havde nogle hårde km inden det blev besluttet, at stoppe i den næste by og finde et konditori for lidt kaffe og kage.
Eftermiddagen gik over forventning og vi fik "ædt" en del af de km som vi manglede fra første halvdel af dagen. Vi har dog ikke hentet dem alle og vi er nu standset 20 km fra vores planlagte destination. 

Dagens vejr:
Formiddag: Lidt støvregn og moderat vind (modvind selvfølgelig)
Eftermiddag: Tørt og overskyet.
Gnm.snit temp.: 22 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   171, km i alt: 348
Dagens højdemeter: 707 m, Højdemeter i alt: 1240 m.
Dagens uheld: 1 skævt baghjul.
Punkteringer i alt: 1

Hør dagens sang her

 

30. juni 2007.
Starten gik som planlagt kl.9.00 (ca) fra Frilandsmuseet, Bagtroppens datter Oline skød løbet igang med en trækbombe.
Der var heldigvis mødt mange venner op, som ønskede os god vind, og vi skal love for at det fik vi.... desværre var det modvind.
Vores første pause var i Køge, hvor vi måtte vente på bilen med den hjemmebagte kage, ventetiden viste sig at være det værd... kagen var fantastisk.
Frokosten blev indtaget mellem Rønnede og Vordingborg og Anni havde købt ind til det store kolde bord.
Vores første uheld indtræf midt på Storestrømsbroen da Bagtroppens kæde knækkede og han derfor ikke kunne cykle videre, resten af holdet skubbede ham derfor et godt stykke indtil Anni kom frem med en ny kæde.
Kort før Rødby færgehavn punkterede Henrik Blom, og vi nåede derfor ikke den samme færge som Anni, en emsig billetdame havde dog os' lidt af skylden...
Da vi ikke kunne få tørt tøj inden færgen frøs vi en del under overfarten. Vi havde kørt en del i regnvejr og var derfor lidt "fugtige".
Efter overfarten til Puttgarten gik de sidste 14-15 km uden uheld men med en del sidevind, og vi sidder nu i Avendorf og er lige blevet færdig med aftensmaden og nu venter en fortjent lur inden morgendagens etape....

Dagens vejr:
Formiddag: Vådt og kraftig modvind.
Eftermiddag: Vådt og kraftig modvind.
Gnm.snit temp.: 16 grader. 

Dagens rute:

Dagens km:   177, km i alt: 177
Dagens højdemeter: 533 m, Højdemeter i alt: 533 m.
Dagens uheld: 1 knækket kæde, 1 punktering.
Punkteringer i alt: 1

Hør dagens sang her

29. juni 2007.
Nu er der kun 1 dag til start.
Vi håber at se mange mennesker foran Frilandsmuseet, hvorfra vi starter kl.9.00.
Den første omtale i lokalpressen fandt sted i forløbne uge. Læs artiklen her.
Signe har definitivt meldt fra til turen pga. sin skade i albuen.
Henrik B. er på benene og deltager uden skader og da vi fra d.d. ikke længere opdatere træningskilometre er han en sikker vinder i den disciplin med hele 2535 km.
Scandlines har meldt sig som sponsor af færgebilleter, hvilket vi er meget taknemmelige for.
Vi har modtaget tøjet fra Italien og er spændte på at se om det er som aftalt. 
Vi mødes hos Kaptajnen fredag eftermiddag for at få tøjet udleveret og pakke bilen.

23. juni 2007.
Nu er der kun 1 uge til start.
Vi deltog i Ritter Classic (se billeder i galleriet) med forventninger om en stille rulletur. Vores forventninger blev ikke indfriet, idet feltet fra starten kørte med hastigheder på op til 40 km/t, det blev en hård tur men alle Team Carlsen deltagere gennemførte.
Det var meningen at vi skulle stille med 6 ryttere, men Henrik B. og Signe måtte melde fra pga. uheld. Henrik B. styrtede dagen inden løbet og slog hovedet (ikke alvorligt), Signe havde haft et styrt ugen inden med en øm hofte og en albue som gradvist blev mere og mere øm til trods for sygehusets mening om "at det bare var slaget"... Signe blev undersøgt på et privathospital og her viste røntgenbilleder, at albuen havde et kompliceret brud og hun blev derfor opereret. Signe's albue bliver nu holdt sammen af ståltråd og hun er derfor sandsynligvis ikke i stand til at gennemføre turen til Paris.. :o(  Vi håber hun bliver klar men udsigterne er ikke gode. 
Vi fik følgeskab af vores hemmelige deltager på Ritter Classic, han var ikke sikker på hans form slog til men da han havde kørt os andre 10 min. bagud mente han, at han godt kunne klare turen til Paris. Vi byder derfor Henrik Nielsen velkommen på holdet.
Vi er nu i den situation, at vi er 3 Henrik´er på holdet.
Nu kan vi også offentliggøre vores chauffør og vores co-driver, nemlig Anni Frisk som 1. pilot og hendes søster Hanne Frisk Carstensen som 2. pilot, vi ser frem til samarbejdet.
Vores tøj er stadig i trykken og forventes nu modtaget den 27. juni.

13. juni 2007.
Ole (Lokomotivet) har her i sidste øjeblik tilmeldt en ny rytter, mere om ham senere. 
Kun Louise har meldt afbud til Ritter Classic på søndag, hvor vi deltager i "uniformen" fra Copenhagen-Rome.
Vores tøj er i trykken og forventes modtaget den 25. juni (hvis sidste øjeblik ikke eksisterede..???? ) vi håber Italienerne kan holde det de har lovet.

03. juni 2007.
Ryttermødet den 31. maj blev afholdt i god ro og orden, det blev aftalt, at starten skal foregå fra Frilandsmusseet kl 9.00 lørdag den 30. juni samt, at holdet skal starte i bukser med A&O reklame, som vi har fra CPH-ROME turen, da vi ikke kan nå at få trykt A&O logo på trøjerne.
Holdet deltager i Ritter Classic 118 km den 17. juni. 
Der blev også præsenteret en række nye sponsorer som vil blive offentliggjort snarest.

29. maj 2007.
Flere nye sponsorer er tilføjet siden sidst, så vi nu er oppe på 7 sponsorer i alt.
Der er indkaldt til ryttermøde den 31. maj, med status af situationen på dagsordenen.
Træningskilometre er opdateret.

30. april 2007.
De første sponsorer er offentliggjort og vi takker Vaillant gaskedler og Købstædernes forsikring for bidragene. Begge sponsorer er i øvrigt gengangere fra vores Rom tur.
Opdateringer af deltagerdata, herunder Kaptajnens træningskilometre.

24. april 2007.
Opdateringer af deltagerdata.

17. april 2007.
Så er der endelig kommet billeder og lign. vedr. vores nye deltagere Louise og Signe, som er døtre af.... guess who..??
Webmasteren opfordre alle til at skrive indlæg om løst og fast i bloggen.

4. april 2007.
Hjemmesiden har nu fået en blog. Bliv vores "ven" og få mulighed for at skrive på bloggen..

1.april 2007.
3 mnd. til start og meget forberedelse mangler fortsat, men nu er hjemmesiden aktiv og forventes opdateret jævnligt indtil start.